بلاگ

۱۰ اصل تولید محتوای ویدیویی که احتمالا نمی‌دانید!

شرکت‌ها به دلایل مختلف محتوای ویدئویی را به‌صورت آنلاین منتشر می‌کنند؛‌ ازجمله یافتن مشتریان، شرکا و حامیان مالی، آگاهی از برند، ایجاد تغییرات در جامعه، تبلیغ کسب‌وکار خود. نکتۀ حائز اهمیت این است که هدف شما از ایجاد محتوای ویدئویی هرچه که باشد، تا زمانی که از اصول ویدیو مارکتینگ پیروی نکنید، به هدف خود نخواهید رسید و بهره‌وری موردنظرتان را نخواهید داشت.


1- مخاطبان خود را بشناسید
هدف از تولید هرگونه محتوایی در هر نوع کسب‌وکاری، ارتباط با مخاطبان موردنظر آن سازمان است. به‌طور مثال، اگر کسب‌وکاری محصولی برای نوزادان تولید می‌کند، باید با محتوایش مادرها و پدرها را مخاطب قرار دهد تا بتواند توجه آن‌ها را جلب کرده و آن‌ها را به خرید محصول مجاب کند.

بدون شناخت مخاطب هدف خود، ایجاد و انتشار هر محتوایی مانند تیراندازی در تاریکی است. جزئیات جمعیت‌شناختی، اعتقادات، سن، درآمد، مشکلات آن‌ها و راه‌حل‌هایی که آن‌ها امتحان کرده‌اند، فقط بخشی از اطلاعاتی است که شما باید درمورد مخاطب هدفتان بدانید.


2- هدف خود را تعریف کنید
داشتن یک چشم‌انداز روشن از آنچه می‌خواهید با ویدئو مارکتینگ به دست آورید، برای موفقیت هر استراتژی‌ای بسیار مهم است. بدون داشتن هدف، سنجش عملکرد تلاش‌های بازاریابی‌تان غیرممکن خواهد بود.


3- چه پلتفرمی را برای توزیع محتوای ویدئویی خود در نظر دارید
به‌طور کلی می‌توان گفت که افراد جوان‌تر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و افراد بزرگسال در سایت‌های مختلف به دنبال اطلاعات هستند. شناخت مخاطبان هدف، به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید کدام پلتفرم‌ها برای تبلیغات ویدیویی شما مناسب است.

در نظر داشته باشید که هدف‌قراردادن چندین پلتفرم با تنها یک ویدئو، کار سخت‌تری بوده و بهره‌وری را کاهش می‌دهد. نه‌تنها مخاطبان هدف شما در همۀ پلتفرم‌ها یا شبکه‌ها‌ی اجتماعی حضور ندارند، بلکه وضوح، اندازه، محدودیت‌های زمانی و ابعاد ویدئو در پلتفرم‌های مختلف، متفاوت است.

4- داده‌ها را در نظر بگیرید
هر استراتژی بازاریابی ویدئویی‌ای برای موفقیت به داده‌ها نیاز دارد. با‌این‌حال، خیلی از کسب‌وکارها در اندازه‌گیری تأثیر ویدئوهای بازاریابی خود دچار خطا می‌شوند. اگر به‌درستی روی ایجاد اهداف SMART خود کار کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی معیار درستی برای موفقیت ویدئو مارکتینگ خود تعریف کنید. به‌طور مثال، اگر هدف شما تولید سرنخ بیشتر است، نرخ کلیک ممکن است معیار خوبی باشد، یا اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، نرخ تعامل می‌تواند معیار مناسبی به شمار بیاید.

5- برنامه داشته باشید
مانند بسیاری دیگر از استراتژی‌های بازاریابی، دستیابی به موفقیت با ویدئو مارکتینگ، مستلزم ثبات است. برای ایده‌پردازی، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری، ویرایش و ارسال مداوم ویدئوها به برنامه نیاز دارید. در‌حالی‌که ساخت ویدئوهای باکیفیت آسان‌تر شده است، اجرای استراتژی بازاریابی ویدئویی هنوز کار زیادی دارد.

6- داستان های جذاب
تنها در یوتیوب، در هر دقیقه 30000 ساعت ویدئو آپلود می‌شود؛ همین آمار نشان می‌دهد که مجموع محتوای ویدئویی شناور در وب فراتر از حساب و کتاب است. با‌این‌حال، تمامی ویدئوهای منتشرشده در فضای وب هم دیده نمی‌شوند.

ویدئوهای پربازدید چه تفاوتی دارند؟

آن‌ها در بیشتر موارد بر فروش متمرکز نیستند. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما در ویدئوها به دنبال سرگرمی هستند؛ بنابراین مهم است که استراتژی خود را از طریق لنز مخاطب‌محور مشاهده کرده و آن‌ها را با داستان‌سرایی جذاب خوشحال کنید. داستان‌سرایی به کسب‌وکار شما این امکان را می‌دهد که نشان دهید چگونه محصول یا خدمت شما مشکل مخاطب را حل کرده و زندگی او را آسان می‌کند.

7- خلاق باشید تا دیده شوید
صاحبان کسب‌وکار از طریق بازاریابی به دنبال جلب توجه مخاطب هستند و این همان چیزی است که با خلاقیت پدید می‌آید. ویدئوهای خلاقانه مخاطب را تا آخرین ثانیه مشتاق نگه می‌دارند و باعث می‌شوند افراد ویدئو را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

8- در انتشار محتوای خود ثبات داشته باشید
به‌طور مداوم محتوای با کیفیت بالا را به مخاطبان خود ارائه دهید. نیازی نیست دائماً از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید، ولی نیاز دارید دائماً به چشم مخاطب بیایید؛ پس دائماً از تکنیک‌های بازاریابی استفاده کنید.

9- در ویدئو مارکتینگ از CTA استفاده کنید
شما می‌خواهید مخاطب بعد از دیدن ویدئوی شما چه اقدامی انجام دهد؟ کسب‌وکار شما را به دوستانش معرفی کند؟ به لندینگ پیج شما سر بزند؟ شما باید خواستۀ خود را در انتهای ویدئو به‌طور شفاف بیان کنید.

10- به‌روز باشید
به‌روزبودن در بازاریابی و ویدئو مارکتینگ بدین معناست که باید مخاطبان، رقبا و صنعت خود را زیر نظر داشته باشید، روندهای جدید را دنبال و بعضاً امتحان کنید، به مخاطبان گوش دهید و حتی به زبان آن‌ها صحبت کنید.

طبق مطالعات اخیر، 70% از بازاریابان معتقدند که ویدئو مارکتینگ باعث افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتماد می‌شود؛ بنابراین جای‌دادن آن در استراتژی بازاریابی و اجرای اصولی آن، سودمند خواهد بود.

درباره ترنج

درباره پروژه طراحی خود با ما مشورت کنید.
ما آماده ارائه راه حل های دیجیتال خلاقانه و کارآمد برای کسب و کار آنلاین شما هستیم. تعهد ، خلاقیت و کارآمیخته با شور و شوق حاصلی جز یک اثر ماندگار برای شما و ما ندارد.

اشتراک ایمیل

لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید